Skip to main content

Frågor & svar

  1. Hur får jag mina svar?

Svaret skickas till din remitterande doktor när svaret är klart.

 

  1. Hur får jag mina bilder?

Bilder går att beställa om du fyller i detta dokument, länk:

https://unilabs.se/sites/default/files/inline-files/NM20129.pdf

och mailar detta till kundtjänst: kundtjanst.radiologi@unilabs.com eller skickar beställningen per post till adress: Kundtjänst Radiologi, Anderstorpsvägen 12, 171 54 Solna.

 

  1. Hur får jag min kallelse?

Via brev, i vissa fall kallas du även via telefon.

 

  1. Jag har fått en tid utanför ordinarie öppettider vad gäller?

Tiden du fått på kallelsen gäller, tiderna på hemsidan gäller endast drop in.

 

  1. Kan ni hjälpa mig boka sjukresa?

Hör av dig till din doktor som har skrivit remissen till röntgen så hjälper dom er med att boka en sjukresa.

 

  1. Kan någon annan än min doktor få tillgång till mitt svar?

Om du som patient godkänner det så går det bra.

 

  1. Hur lång väntetid är det på drop in?

Väntetiden varierar alltid beroende på patientinflödet för stunden.

 

  1. Hur hittar jag till er?

Se länk:

https://unilabs.se/h%C3%A4r-finns-vi

 

  1. Hur går min undersökning till?

Tryck på undersökningen du skall genomföra, se länk:

https://unilabs.se/v%C3%A5rdgivare/radiologi/v%C3%A5ra-unders%C3%B6kningar

 

  1. Hur ombokar jag min tid?

Länk till webbombokning:

https://boka-se.unilabs.com/

VÄLKOMMEN TILL unilabs hemsida

GÅ vidare till huvudhemsidan

ELLER VÄLJ ETT LAND I LISTAN NEDAN