Tel: 0771-40 77 40
Fax: Stockholm 08-587 012 81
Fax: Sörmland 016-10 35 41
Fax: Västra Götaland 0500-43 87 53
vardagar 07.30–16.30
Tel: 0771-40 77 20
Fax: 08-556 138 96
vardagar 09.00–15.00
Tel gällande hälsokontroll: 0771-40 77 10
Tel gällande remiss: 0771-40 77 15
Fax: 042-4068077
Stockholm: vardagar 08.00–11.00 och 13.00–14.00
Västra Götaland: vardagar 09.00–15.00
Skåne: vardagar 09.00–15.00
Örebro: måndag – torsdag 08.00–11.00 och 13.00–15.00, fredag 08.00–12.00
Har du själv upptäckt en förändring i bröstet behöver du först uppsöka läkare och få en remiss. Därefter kommer du få hem en kallelse med tid för undersökning.
Fakturaadress
Unilabs AB
UNX9103-001
831 90 Östersund
Leverantörsfakturor
Vi tar helst emot elektroniska fakturor. Våra alternativ är SVEFAKT (kontakta InExchange AB 0500-44 63 60) eller en PDF (inga bilagor) till e-post: levfaktura_inbox@unilabs.com
Vänligen ange referens på fakturan; namn på beställare och kostnadsställe.
Tel leverantörsreskontra: 070-837 06 88 / 072-172 07 3
Kundfakturor
E-post kundfakturor: faktura@unilabs.com
Tel kundfakturor: 031-310 68 30
Telefontid vardagar: 10.00–12.00
Idag kan flertalet journalsystem hantera elektroniska remisser och svar. Möjligheten att använda tjänsten kan variera något beroende på vilket landsting du är verksam inom.
Läs mer här »
Om du inte vill ingå i sammanhållen journal eller vill spärra uppgifter i din journal ska du fylla i en spärrblankett. Vilka uppgifter du eventuellt vill spärra bestämmer du själv.
Men du kan inte motsätta dig att det framgår att det finns spärrade uppgifter. Blanketten fylls i och lämnas personligen till en av Unilabs avdelningar eller skickas till angiven adress i blanketten.
Observera att det endast går att begära spärrning via den här blanketten inlämnad personligen eller inskickad till Unilabs.
Länk till blankett för spärrning »
Unilabs mål är att ge dig bra service, god vård och ett bra bemötande. Dina synpunkter eller klagomål är viktiga då det ger oss en möjlighet att förbättra och utveckla vår verksamhet. Synpunkter på vården ska hanteras utan dröjsmål och du som patient ska alltid få återkoppling om vidtagna åtgärder.
När du har frågor, synpunkter eller klagomål på vår service eller vårt bemötande kan du framföra dina synpunkter till personalen, kontakta vår kundtjänst, skriv ett brev eller använd kontaktformuläret längst ner på sidan.
Skicka inte känsliga uppgifter så som personnummer, detaljerade uppgifter om din hälsa etc. med e-post till oss.
Unilabs AB
Anderstorpsvägen 10, 3 tr
171 54 Solna
www.unilabs.se
info.se@unilabs.com